Be-Mindful

Conditietraining-Ademhalingen hardlopentechniek dit in combinatie met Mindful,

Wat is mindfulness?

Mindfulness wordt gedefinieerd als

  • ’aandachttraining’,
  • ‘in het hier-en-nu aanwezig zijn’,
  • ‘opmerkzaamheid zonder oordelen’ en
  • ‘acceptatie van dat wat er is’.

Mensen gaan mindfulness doen om tal van redenen: om meer rust te ervaren, minder te piekeren, beter om te kunnen gaan met stress, zich beter te kunnen concentreren, gelukkiger te worden, meer te kunnen genieten, effectiever te werken, beter te slapen, zich (beter) te kunnen ontspannen...

Een mindfulnesstraining is geen garantie op dit resultaat; je kunt iets heel anders bereiken dan waarvoor je de training bent gaan doen. 


Conditie
heeft te maken met de lichamelijke gesteldheid. Wanneer heeft men nu een goede of slechte conditie? Het is van belang dat je jezelf een goede conditie ‘aan meet’. Een goede conditie komt namelijk niet alleen van pas bij het sporten, maar ook in het dagelijks leven bij alles wat we doen. De voordelen van een goede conditie zijn namelijk; een sterk hart, een groot uithoudingsvermogen en krachtige spieren. Een goede conditie draagt echter ook bij aan een goed humeur, en zorgt ervoor dat je helderder gaat denken. Hieronder worden een aantal termen uitgelegd die van belang zijn wanneer het gaat om conditie training.


 

 


Ademhalingen
Hoe haal je adem tijdens het hardlopen? Een onderwerp waar je bewust mee aan de slag kan gaan. Een paar kleine tips kunnen al een groot verschil maken. Nog meer ontspannen lopen met meer energie.
Je ademhaling houdt je in leven. Als je stopt met ademen stik je. Maar dat is niet alles. Je kunt je ademhalingstechnieken gebruiken als een gereedschap om stress te verminderen, je gedachten te focussen en de controle over jezelf terug te nemen.


Hardlopentechniek

Hardlopers met een goede looptechniek verbruiken een stuk minder energie dan lopers met een slechte looptechniek. Wanneer je je looptempo wilt verhogen is het daarom ook belangrijk om regelmatig aan loopscholing te doen. Ik wil je graag een aantal praktische tips geven, om ervoor te zorgen dat je techniek tijdens het hardlopen kunt verbeteren, om zo een nog betere hardloper te worden! 



 
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial