In de looptrainingen ligt het accent op: techniek, kracht, coördinatie, lenigheid en uithoudingsvermogen. Een training begint altijd met een warming-up en wordt afgesloten met een cooling-down. Daarnaast zal door middel van intervaltraining de loopconditie worden uitgebouwd.

Iedereen kan op zijn eigen niveau meedoen. Als aanvulling op de looptrainingen wordt er aandacht geschonken aan algehele rompstabiliteit (core stability).

Wij bieden u 3 pakketten aan.

  1. De beginnersgroep
  2. De beginners+groep
  3. De gevorderde groep

CURSUS HARDLOPEN VOOR BEGINNERS

De wind door je haar, de frisse lucht, de grond onder je voeten en het gevoel van vrijheid: maak het mee tijdens een 12 weken durende cursus. In deze periode bouw je op van 1 naar 30 minuten hardlopen en je leert ook alle beginnerstrucs. Je conditie verbetert en dat voel je: je wordt steeds fitter! Elke kilometer verbrand je ook nog een flinke hoeveelheid calorieën/vet.

Voor diegene die wil deelnemen aan de beginnersgroep, is het nodig dat 1 uur probleemloos gewandeld kan worden. Je moet lichamelijk gezond zijn en uiteraard de intentie hebben om te werken aan je conditie en lenigheid als basis voor een gezond lijf.

Wij starten in september 2017 met een 12 wekelijkse cursus hardlopen voor absolute beginners m/v op maandag- en woensdagavond 19:00 uur t/m 20:00 uur. Tevens is het een mooie uitdaging om te gaan trainen voor de zevenheuvelenloop bij nacht! dat wordt gehouden op zaterdag 18 november 2017. Durf jij de uitdaging aan?

Beginners+ groep

Om aan deze groep te kunnen deelnemen, moet je minimaal 30 minuten aan een stuk kunnen hardlopen. In deze training ligt het accent op het uitbouwen van de hardloopconditie naar een uur, waarbij de intervaltrainingen iets pittiger worden. Deze trainingen dragen bij tot verdere progressie.

Ook geschikt voor de loper die uit de beginnersgroep wil doorstromen.

Gevorderde groep

Geschikt voor lopers die minimaal 45 minuten achtereen kunnen hardlopen met een gemiddelde snelheid van 10 km/uur; evt. kan ook wedstrijdgericht getraind worden. Uitbouw van de conditie naar minimaal een uur, ca. 10 km. In deze training is er veel aandacht voor loopscholing, het verbeteren van de coördinatie en het verder uitbouwen van de snelheid.

Hardlopen kan iedereen! 

Startlocatie: Suikerbergseweg 10, (Oni gebouw ) te Wijchen. In verband met een deelnemerslimiet vooraf aanmelden via info@www.be-running.nl. of via onze contact lijst.